Realizovana edukacija: Razvoj i implementacija modela klasifikacije radnih mjesta i porodica poslova
Dana 26. i 27. novembra 2025. godine u Sarajevu uspješno je realizovana dvodnevna radionica pod nazivom „Razvoj i implementacija modela klasifikacije radnih mjesta i porodica poslova u državnoj službi Federacije Bosne i Hercegovine“, u organizaciji Agencije za državnu službu Federacije BiH, uz ekspertsku podršku SIGMA-e (OECD & Evropska unija) i stručnu podršku Mreže za razvoj ljudskih resursa u strukturama državne službe u Federaciji BiH.
Radionica je okupila 30 učesnika, predstavnika jedinica lokalne samouprave, kantona i federalnog nivoa, uključujući rukovodioce i službenike nadležne za upravljanje ljudskim resursima, kao i predstavnike kantonalnih ministarstava pravde/pravosuđa i uprave.
Strateški značaj radionice
Aktivnosti realizovane tokom edukacije direktno su povezane sa Akcionim planom Strategije za razvoj ljudskih resursa u strukturama državne službe u Federaciji BiH 2022–2027, s posebnim fokusom na:
• planiranje ljudskih resursa,
• uspostavu i unapređenje Kataloga radnih mjesta,
• uvođenje općih kompetencija,
• te povezivanje (korelaciju) porodica poslova sa grupama poslova iz važećih propisa kojima se uređuju poslovi osnovne djelatnosti organa državne službe.
Sadržaj i metodologija rada
Kroz interaktivne prezentacije, grupni rad i analizu primjera iz prakse država članica OECD-a i Evropske unije, učesnici su radili na:
• razumijevanju savremenih modela klasifikacije radnih mjesta,
• definisanju porodica poslova,
• povezivanju opisa poslova sa kompetencijama,
• razmatranju praktične primjene modela u institucijama javne uprave u Federaciji BiH.
Poseban akcenat stavljen je na primjenjivost modela u praksi i njegovu usklađenost sa strateškim dokumentima u oblasti razvoja ljudskih resursa.
Doprinos reformi državne službe
Ovakve inicijative predstavljaju važan korak ka modernizaciji, profesionalizaciji i standardizaciji državne službe u Federaciji BiH, jer omogućavaju:
• uspostavljanje jedinstvenih standarda klasifikacije radnih mjesta,
• transparentnije i efikasnije upravljanje ljudskim resursima,
• jačanje kompetencijskog pristupa u zapošljavanju i razvoju kadrova,
• te bolju usklađenost organizacije rada sa stvarnim nadležnostima institucija.
Agencija za državnu službu Federacije BiH nastavlja s aktivnostima usmjerenim ka unapređenju kadrovskih politika i uspostavi savremenog sistema upravljanja ljudskim resursima u javnoj upravi.